Egy weboldal vagy bármilyen online felület, akár Facebook üzleti oldal vagy Instagram profil adatainak összessége. A látogatók / követők életkora, helye, forrása és minden olyan lényeges információja, amiből aztán a jövőre nézve következtetéseket tudunk levonni.
Ez vonatkozhat online hirdetésre vagy akár weboldalra is. Ilyenkor párhuzamosan futtatunk két kampányt, de az egyiknél valamilyen változtatás eszközölünk. Mondjuk két hirdetésben minden ugyanaz, kivéve a hozzá tartozó fotó. Így teszteljük le, hogy a célközönség melyik típusú képre reagál jobban.
Business to Business vagyis, amikor a cégünk más cégeknek nyújt szolgáltatást vagy értékesít terméket.
Business-to-Consumer, amikor magán emberek, végfelhasználók a célcsoportunk.
Százalékban kifejezett érték, ami megmutatja, hogy a weboldal látogatóinak hány százaléka lépett ki anélkül, hogy mást is megnézett volna az érkező oldalon kívül vagy bármilyen interakcióba lépett volna a weboldallal.
Tartalom, információ. Bármi, amit egy cég a nyilvános online felületein megoszt és kommunikál saját magáról, termékeiről, szolgáltatásairól.
Click Through Rate. Átkattintási arány. Ez azt jelenti, hogy egy hiretésből hányan kattintanak át a weboldalra. Ha tízen látták a hirdetést és az analitikában kettő látogatót látunk, akkor az 20%-os CTR.Click Through Rate. Átkattintási arány. Ez azt jelenti, hogy egy hiretésből hányan kattintanak át a weboldalra. Ha tízen látták a hirdetést és az analitikában kettő látogatót látunk, akkor az 20%-os CTR.
Cost per Click. Vagyis egy klikk ára. Ha például hirdetünk valami a Facebookon és azt látja száz ember 1000 Ft-os költségen, de csak egy ember klikkel rá akkor a CPC 1000 Ft.
Call-To-Action. Legtöbbször egy gomb a weboldalon vagy a hirdetésben, amit cselekvésre buzdít. Például: "Bolt felkeresése", "További információ", "Letöltés" stb. Rengeteg fajtája van, ez hivatott az érdeklődőt tovább "lökni" az értékesítési csatornán a következő szintre.
Amikor valaki weboldalt készít szükség lesz egy domain névre. Ez a www. utáni rész. Tehát a www.socialwings.hu URL-ből a socialwings.hu a domain.
E-kereskedelem. Vagyis online értékesítés. Webshop.
A Facebook saját követőkódja, amit a weboldalon kell elhelyezni, hogy "követni" tudjuk a Facebook hirdetésekből érkező látogatókat. Tudjuk, hogy melyik oldalakat nézték meg vagy milyen műveletet hajtottak végre.
A Google saját online hirdetési rendszere, ahol a cégek pénzért vásárolhatnak hirdetési helyeket. Három fajtája van: Search (keresőben megjelenő hirdetések), Display (más weboldalakon megjelenő képes / videós hirdetések) és Shopping (szintén keresőben megjelenő, de képes hirdetések). Ez utóbbi csak termékek hirdetésére alkalmas.
A Google saját mérési rendszere (hasonlóan a Facebook pixelhez). Szintén egy speciális kód, melyet a weboldalon kell elhelyezni, hogy információkat tudjunk gyűjteni a weboldalunk látogatóiról. Mely oldalalkat nézték meg, honnan érkeztek, mennyi időt töltenek az oldalon, milyen eszközt használnak stb., stb.
Kettőskereszttel kezdett szó, amire rá is lehet keresni. Például Facebookon vagy Instagramon, amikor egy poszt alá hashataget teszünk, mondjuk #onlinemarketing , akkor a posztunk megjelenik ebben a halmazban és könnyebben megtalálhatóvá válik.
A főcím egy hirdetésnél, cikknél. Rövid, tömör, figyelemfelkeltő.
Számadat, ami megmutatja, hogy egy hirdetés hány alkalommal jelent meg. Például, ha egy hirdetés egy embernek jelenik meg két alkalommal, az 2 impression, vagyis két megjelenés. Ezt gyakran összekeverik a ’Reach’-el, ami az elérést jelenti.
Az a szó, szópár, kifejezés, amit a célcsoportunk használ, ha az általunk nyújtott terméket vagy szolgáltatást keresi a Google-ben vagy a weboldalunkon belül.
Egy cél teljesülése. Például egy webáruház esetén a fő konverzió lehet a vásárlás. Vagy ha adatbázist építünk és email címeket gyűjtünk egy Facebook hirdetéssel, akkor a konverzió egy email cím megszerzése. Egy fő célt (konverziót) feloszthatunk több, kisebb konverzióra is, melyeknek eredményeképp a végkifejlet a bevétel keletkezése.
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest és az összes olyan közösségi online tér, ahol az emberek és cégek interakcióba léphetnek.
Key Performance Indicator. A fő teljesítménymutató. Egy-egy cél meghatározása vagy kampány elindítása előtt ennek a meghatározása a kérdés. Vagyis az, hogy miben fogjuk mérni a kampány sikerességét.
A weboldalnak az az aloldala, ahova az érdeklődőt irányítjuk egy posztból vagy hirdetésből. Vannak helyzetek, amikor ez nem a weboldal része, hanem egy teljesen különálló oldal. Fő célja, hogy meggyőzze az érdeklődőt arról, hogy vásároljon / foglaljon stb.
155-160 karakter hosszúságú összefoglaló leírás az adott weboldalról. Például a Google-ben is ez jelenik meg, ha megfelelően keresünk rá, illetve ez teszi láthatóvá a keresőmotor (Google) számára, hogy miről is szól az oldal.
A weboldal nem elég, ha csak reszponzív, mert mobiltelefonon egy asztali böngészőhöz készült webdizájn igen nehézkesen használható még akkor is, ha jól illeszkedik a képernyő méretéhez. Ezért szükséges kialakítani egy mobilbarát megjelenést is, ahol a gombok, a szövegméretek és minden egyéb funkció a mobilos használhatóságot segíti elő.
Trükkös hirdetési forma, amikor úgy jelenítünk meg reklámot, hogy az teljességgel illeszkedik az adott oldal arculatához és/vagy témájához és a látogató nem veszi észre, hogy épp egy reklámot néz.
Fizetés nélküli. Vagyis olyan megjelenés, amiért nem fizetünk. Ha megosztunk egy Facebook posztot és azt látja 1000 ember, amiből 800 fizetett volt, 200 pedig organikus, akkor az organikus elérésünk 20%. A másik terület, ahol ezt a kifejezést használjuk, a SEO.
Közösségi felületen megosztott tartalom. Lehet szöveg, kép, szöveg + kép, videó, szavazás és még sok más.
Felugró ablak. Weboldalakon alkalmazott értékesítési eszköz. Ha szeretnénk valamilyen információt a látogató tudtára adni, mondjuk, hogy akciós az egyik termék vagy vásároljon még 5000 Ft értékben és ingyenes lesz a szállítás, akkor ezt a legegyszerűbb és leghatékonyabb, ha pop-up formájában tesszük.
Pay per Click. Kampánytípus például a Google Ads rendszerében, ahol csak akkor kell fizetnie a hirdetőnek, ha a kereső személy rá is kattintott a hirdetésre. Tehát a megjelenésért nem kell fizetni.
Elérés. Hirdetéseknél használatos kifejezés, ami azt mutatja meg, hogy hány egyedi embert ért el egy adott hirdetés. Egy hiretésnek lehet 10.000 az elérése és 20.000 a megjelenése. Ez azt jelenti, hogy 10.000 ember látta fejenként két alkalommal.
Amikor olyan embereknek hirdetünk újra, akik már jártak a weboldalon, kapcsolatba léptek valahogyan a céggel (megadták az email címüket az üzletben) és / vagy már vásároltak.
Azt a weboldalt nevezzük reszponzívnak, amelyik rugalmasan alkalmazkodik különböző képernyők méretéhez, így biztosítva az optimális megjelenést minden eszközön, mobiltelefonoktól, a tableteken át, egészen az asztali gépekig.
Return on Investment. A befektetett költség tiszta megtérülése. Gyakran nem egyszerű kiszámolni, mert rengeteg kisebb nagyobb költség merülhet fel egy-egy kampány vagy projekt során. Vezetése nagyfokú precizitást igényel.
Search Engine Optimization. Keresőmotor optimalizálás. Annak az eszköze, hogy a weboldal a kapcsolódó kulcsszavakra és keresőkifejezésekre minél előrébb szerepeljen a találati listában a nem fizetett, vagyis az organikus találatok között.
Specific = vagyis pontosan, részletesen meghatározott
Measurable = mérhető
Achieveable = reális
Relevant = logikusan kapcsolódjon a rövid vagy hosszú távú célokhoz
Time-bound = határidőhöz kötött
Az SSL tanúsítványok teszik lehetővé, hogy titkosított kapcsolat jöjjön létre két végpont között. Így kerüljük el az adatlopást, amikor valaki regisztrál egy oldalra vagy bankkártya adatokat ad meg online vásárláskor.
Az adott weboldal cím. Például: https://socialwings.hu/
Unique Selling Proposition / Point. Az általunk forgalmazott termék vagy nyújtott szolgáltatás egyedisége. Az az értéke, ami miatt megkülönböztethető a konkurenciától és amivel értéket tud teremteni a célközönség számára.